۱۲ آذر ۱۳۹۸ - ۱۱:۳۱
کد خبر: ۶۲۹۲۱۰
امام جمعه دامغان تبیین کرد؛

۱۵ بلا که حاصل سبک شمردن نماز است| نماز بهترین حالت ارتباط با خدا

۱۵ بلا که حاصل سبک شمردن نماز است| نماز بهترین حالت ارتباط با خدا
امام جمعه دامغان در بیست و هشتمین اجلاسیه دانش آموزی نماز این شهرستان، گفت: نماز بهترین حالت ارتباط با خدا است که به انسان مسلمان هویت و شخصیت می‌دهد.
به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در دامغان، حجت الاسلام والسلمین سید محمد حسینیان شامگاه دوشنبه در اجلاسیه نماز دانش آموزی ویژه دانش آموزان دختر شهرستان دامغان که به میزبانی حوزه علمیه خواهران فاطمیه (س) این شهرستان برگزار شد، با اشاره به اینکه نماز در واقع سخن گفتن و راز و نیاز با معبودی است که عاشقانه انسان را دوست دارد، اظهار داشت: نماز به ما به عنوان پیروان مکتب رسول الله (ص) هویت و شخصیت می‌دهد و ما رادر مسیر صحیح زندگی قرار می دهد.

امام جمعه دامغان با بیان اینکه بهترین حالت ارتباط با خدا نماز است، خاطرنشان کرد: هر کسى از مردان و زنان نمازش را سبک بشمارد، خداوند او را به پانزده بلا مبتلا مى سازد؛ شش مورد در دنیا، سه مورد در وقت مرگ، و سه مورد آن‌ها در قبر و سه مورد در قیامت زمانى که از قبر خارج شود.

وی اضافه کرد: شش بلایی که در دنیا دامنگیر چنین فردی می شود این است؛ خداوند برکت را از عمرش مى برد، برکت را از رزقش می‌گیرد، سیمای صالحین را از چهره اش محو می‌کند، هر عملی که انجام می‌دهد پاداشی به او داده نمی‌شود، دعایش مستجاب نمی‌گردد و بهره اى از صالحین براى او نیست.

حجت الاسلام والمسلمین حسینیان افزود: نبی مکرم اسلام (ص) می‌فرماید سه بلایی که فرد بی توجه به نماز درهنگام مرگ گرفتار آن می‌شود آن است که ذلیل از دنیا می‌رود، گرسنه از دنیا می‌رود و هنگام مرگ تشنه خواهد بود اگر چه آب همه نهر‌های دنیا را به او بدهند؛ رسول الله (ص) سه بلایی که سبک شمارنده نماز در قبر دچار آن‌ها می‌شود را اینگونه برمی شمارد، ملکی در قبر به دستور خداوند او را زجر می‌دهد، قبرش برای او تنگ خواهد شد و این فرد گرفتار ظلمت و تاریکی قبرخواهد شد.

امام جمعه دامغان خاطرنشان کرد: به فرموده پیامبراعظم (ص) فردی که نماز را سبک بشمارد در قیامت نیز گرفتار سه بلا می‌شود، نخست اینکه خداوند ملکى را مأمور مى کند تا او را با صورت بر زمین بکشد، در حالى که خلایق تماشا مى کنند؛ دوم اینکه محاسبه اعمالش به سختى انجام مى شود و سوم آنکه خداوند با نظر لطف خود به او نمی‌نگرد و عذاب همیشگی نصیب اوست.

وی در ادامه با اشاره به جایگاه بی نظیر نماز در سیره اهل بیت (ع)، یادآور شد: از یاد نبریم که امام حسین (ع) ظهر عاشورا در بهبوحه جنگ، وقتی ابوثمامه صائدی فرارسیدن وقت نماز را به آن حضرت اطلاع داد، امام او را دعا کرد و فرمود " نماز را به یاد ما آوردى، خداوند تو را از نمازگزاران و تسبیح کنندگان قرار دهد، آرى، اکنون اول وقت نماز است"؛ امام حسین (ع) در چنین شرایطی نماز را اقامه کرد تا اینگونه اهمیت و جایگاه این فریضه بی مثال را به همگان یادآوری کند.

حجت الاسلام والمسلمین حسینیان خطاب به دانش آموزان شرکت کننده در این اجلاسیه گفت: نماز انسان را از گناهان دور می‌کند، گناه برای زندگی بشر سم است؛ اگر کسی سم بخورد باید برای نجاتش دستگاه گوارش او را شستشو داد، همانا توبه شستشوی وجود از اثرات گناه است و نماز مایه آرامش و برکت و دور شدن بلا از زندگی انسان است./۹۷۷/پ310/ب1
جواد رمضانیان
ارسال نظرات